Boek Ontwerp

BOOK#9, maart 2017

Opdrachtgever
JosDeVries Maarssen

Briefing
Ontwerp een boek, gebaseerd op het recent ontworpen DNA van de organisatie. Thema: Innovativity, een combinatie van creativiteit en innovatie. Een nieuwe manier van denken, in een nieuwe kijk en een visie op de dynamische hedendaagse retail.

Design
De cover is een helder witte, bijna ‘zen’ achtige typografisch design. Less is more (chapeau voor de opdrachtgever!).
Binnenwerk is royaal voorzien met beelden, en infographics om de korte, snappy teksten te ondersteunen.

Ook dit boek werd traditioneel gepresenteerd op de internationale retail beurs ‘Euroshop’ in Düsseldorf, waar JosDeVries prominent aanwezig was.


GOEROES, BATMAN EN EEN LEKKER WIJF

Opdrachtgever
Uitgeverij LookaBook Amsterdam

Briefing
Ontwerp een boek waarin de beste digitale columns van Computable gebundeld worden in een aantrekkelijk, old school compact boekje.

Design
De cover is een creatieve kwinkslag gebaseerd op de html broncode van de homepage van Computable, ongewijzigd maar door kleur en typografie ineens weer interessant.
Binnenwerk is uitsluitend typografisch, daardoor typografisch zeer verzorgd en leesbaar, met als kop-typografie de meest ondergewaardeerde zestiger jaren tech-letter: de ‘Eurostyle’.


LET ME TELL YOU A STORE

Opdrachtgever
Jos de Vries The Retail Company

Uitgave
2008

Briefing
Ontwerp een boek waarin de organisatie ingaat op recente ontwikkelingen in de Retail, met het accent op de betekenis van Storytelling van een merk.

Design
Het boek is een ‘selfcover’, vormgegeven als een high end magazine. Deze opzet is specifiek gekozen om de auteurs elk hun eigen onderwerp te laten belichten, binnen aparte ‘artikel’ segmenten. Het patroon op de buitenzijde is gebaseerd het interieur van de organisatie.


ZEST!G

Opdrachtgever
Uitgeverij LookaBook Amsterdam

Uitgave
2007, naar aanleiding van de 60e verjaardag van ABN AMRO

Briefing
Ontwerp een boek met een bloemlezing van verschillende Nederlandse auteurs. Het thema is ’60’ in de breedste zin des woords.

Design
Het binnenwerk is  uitsluitend tekst: een heerlijke vingeroefening om leesbaarheid en layout te combineren binnen een klassieke kolom-opmaak.


25 JAAR JUBILEUMBOEK

Opdrachtgever
Retail Bouw Management Maarssen

Briefing
Ontwerp een jubileumboek waarin 25 jaar zusterorganisaties RBM en JosdeVries The Retail Company belicht worden.

Design
Graphic Focus ontwierp een concept met 64 verschillende covers die samengevoegd 1 jubileumlogo vormden. Dit werd op deze manier gepresenteerd, waarbij elke werknemer 1 stukje van het geheel kreeg. Het binnenwerk is een letterlijk veelkleurige collage van 25 jaar intense samenwerking en retailprojecten.


NEW RETAIL RELEVANCE & NEW CUSTOMER JOURNEY

Opdrachtgever
Jos de Vries The Retail Company

Briefing
Ontwerp een boek waarin de visionaire filosofie en retail-visie van de organisatie tot uiting komen.

Design
Graphic Focus ontwierp voor beide boeken het beeldconcept, kleurpalet en typografisch protocol. Traditioneel gepresenteerd op de stand van Jos de Vries tijdens de Euroshop, in 2011 en 2014. Op de laatste beurs werden beide boeken in een sleeve aangeboden.
Het binnenwerk is vormgegeven als ‘rijke’ layout, met veel kleurig beeldmateriaal en Infographics als illustratieve ondersteuning van de soms complexe materie.


MUSEUM GIDS SPOORWEGMUSEUM UTRECHT

Opdrachtgever
Uitgeverij Lookabook Amsterdam

Uitgave
2013

Briefing
Ontwerp een Museumgids waarin de beleving van het Museum tot uiting komt.

Design
Graphic Focus maakte een liggende catalogus, als een retro reisgids afgewerkt met ronde hoekjes. Op de pagina’s loopt bovenin een regeltje informatieve tekst als een treinspoor door de gehele uitgave.


Graphic FocusBoek Ontwerp