Inspiratie

Pop it up

Bijna vergeten door de wildgroei van de geïmproviseerde Retail Pop-up Shops, maar een ‘pop-up’ is eigenlijk een ingenieus papieren item, van 2D naar 3D. Artist Haruki Nakamura heeft een aantal prachtige gemaakt, met precies de goede balans tussen creativiteit en humor. Zonder melig te worden. Kijk op https://youtu.be/M2IWTEx0bmI

Technologisch ballet

Je kan van ‘m zeggen wat je wil, maar Elon Musk combineert doorzettingsvermogen, visie en een krankzinnige drive met dit als side-effect. Twee van de drie aandrijfraketten van de gelanceerde Falcon keren terug naar de aarde om her-gebruikt te worden en landen tegelijk op de stip. Een high end technologisch ballet, met de schoonheid van

Goed bezig, H&M

Simpel, simpel, simpel. Maar ‘catchy’, speels, creatief en volledig H&M.

Strand gedicht

Loop je op het strand op Vlieland, zie je dit. Kippenvel! Waar creativiteit, filosofie en poëzie samensmelten in een vluchtige maar ozo geniale uiting. Een uitgespatieerd bandenprofiel schrijft een gedicht op het strand: ‘ Wat de diepste indruk maakt werd door water aangeraakt Door geen mens gestoord neemt de zee het laatste woord.’ Chapeau! Kijk

Guilty Pleasure 01

Altijd al een subcultuur geweest, en nu langzaam steeds meer ‘sub’ aan het worden: Heavy Metal. Niet de muziek, maar het Amerikaanse strip tijdschrift. Met stripdino’s als Bilal en Moeubius, maar onwijs stoer en trefzeker getekend. I LIKE. Af en toe schaamteloos ordinair, maar hey, het blijft een guilty pleasure…Bijgaande pagina is getekend door Vittorio

Type Books

Het filmpje is niet bijzonder, maar wel met liefde gemaakt. Een (old school? new school??) boekenwinkel waar je je in kan verliezen, en analoog browsen in de geur van inkt, papier en karton. Wedden dat dit weer populair gaat worden? Klik hier voor de Youtube versie.    

Met je neus op de boter

Diep in je hart weet je het natuurliijk wel, maar zo af en toe word je HARD met je neus op de feiten gedrukt. In de boter, in dit geval.

Mars revisited

Het boek is onwijs spannend, de regisseur ervaren in genre en mijn favoriet. En toch…The Martian, lang naar uitgekeken, maar mist toch de spanningsboog en de visuale overdondering die Ridley Scott er altijd in weet te bouwen. Wassup Ridley? De GIF komt van Screen Junkies.    

Framboos

Maak ik mezelf er ook schuldig aan, vraag je je als verpakkingsdesigner ineens af als je een vieze donkerrode plak frambozen vergelijkt met de aantrekkelijk blozende vruchten op de verpakking. Vandaar een soort plaatsvervangende schaamte, maar vooral: Shame on you, Markant. (what’s in a name)  

Cinemagraphs

Een rare niche eigenlijk, die Cinemagraphs. Subtiele movie-touch aan een statisch beeld, bijna spookachtig soms, maar wel fascinerend omdat het eigenlijk volstrekt geen gebruiksdoel heeft. Twee Cinemagraphs van de site http://cinemagraphs.com, met dank.

Hoezo ‘Out of the Box’?

Een briljante verpakking, ontstaan uit een competitie: hanger is verpakking is hanger voor een overhemd. Geen spelden meer en vage kartonnetjes, slim en minimaal. Niet te vinden wie het ontworpen heeft, maar petje af. Bij deze.  

Someday you’ll sit on the throne

Schrijvers van films en series hebben hun ‘moments of genius’.. Graphic Focus wil de schrijvers op een nog hoger podium zetten. Wat de combinatie zo onweerstaanbaar maakt is de schijnbare nonchalance van zo’n tekst, en vaak gaat het aan je voorbij. Graphic Focus isoleerde een aantal van deze quotes. Uit Scarface, Game of Thrones, The

Dismaland

Banksy gaat helemaal vilein los in een wrange versie van Disneyland. Van stencil style naar 3D, zonder de graphic impact te verliezen. Wow!    

Graphic FocusInspiratie