Driedubbele ironie?
Normaal zal ik nooit oordelen over werk van mijn mede art directors, maar dit is een uitzonderlijk noodgeval. Campagne voor BridgeFund, ontwikkeld door Ceci n’est pas un bureau. Nomen est omen, zou je haast zeggen, maar het campagnebeeld is zo plat dat je bijna een driedubbele laag vermoedt. Is het ironisch bedoeld als vakbroeder parodie door een bureau met een ironische naam?
Hoe letterlijk kunnen we de headline nog maken?
Wat laten we wel zijn: als het serieus bedoeld is, is het qua creatie een schrijnend dieptepunt, een 1 op 1 visuele vertaling van de headline. Dit mechanisme is meer regel dan uitzondering geworden bij art directors en is eigenlijk al mainstream. Helaas.
BridgeFund zelf lijkt als Fintech bedrijf weinig corporate aansluiting te hebben met de vibe van de campagne. Niet serieus bedoeld, hoop ik dan maar. En dan is het hilarisch en heeft BridgeFund een geweldige reclamegrap gefinancierd.
Recente reacties